воскресенье, 21 февраля 2010 г.

«Що робити та куди звертатись, якщо придбана річ виявилась неякісною, а продавець відмовляється її замінити чи повернути виплачені за неї гроші?»

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на: державний захист своїх прав; гарантований рівень споживання; належну якість товарів (робіт, послуг), торговельного та інших видів обслуговування; безпеку товарів (робіт, послуг);
необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про товари (роботи, послуги): їх кількість, якість, асортимент, а також про їх виробника (виконавця, продавця); відшкодування збитків, завданих товарами (роботами, послугами) неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечними для життя і здоров'я людей товарами (роботами, послугами) у випадках, передбачених законодавством; звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав; об’єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
Так, у ч. 3 ст. 12 вищевказаного Закону чітко зазначено, що продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві товар (роботу, послугу), який за якістю відповідає вимогам нормативних документів, умовам договору, а також інформації про товар (роботу, послугу), що надається продавцем (виробником, виконавцем). Але що потрібно робити, якщо придбаний Вами товар виявився все ж таки неякісним?
Перш за все необхідно перевірити розрахункові документи на придбаний товар (чек, квитанція, договір купівлі-продажу, накладна тощо) з позначкою про дату придбання, який повинен бути виданий продавцем. Такий документ буде доказом здійснення покупки саме у цього продавця. І якщо ви не надасте його, продавець має усі законні підстави вважати, що неякісний товар був придбаний не в нього і відповідно жодних дій по усуненню його недоліків чи заміни товару зроблено не буде.
Наступним кроком буде направлення до продавця письмової заяви із вимогою вчинити одну із зазначених у ч.1 ст.14 вищезгаданого закону дій, а саме: а) безоплатно усунути недоліки товару або відшкодувати витрати на їх усунення споживачем чи третьою особою; б) замінити на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості; в) відповідного зменшення його купівельної ціни; г) замінити на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни; д) розірвати договір та відшкодувати збитки, яких він зазнав. У ч.3 цієї ж статті встановлений обов’язок продавця (виробника) прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Продавець має 14 днів, щоб усунути недоліки товару, а якщо вимога стосується товару, який є в наявності заміна повинна бути здійснена негайно. Термін у 2 місяці встановлюється для заміни речі, якої немає у продавця в наявності. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад встановлений термін (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
У випадку, якщо продавець не бажає виконувати ваші вимоги, або ніяк не відреагував на них, вам потрібно буде  звернутися із заявою до суду. Звертаючись до суду, Ви можете також вимагати відшкодування моральної шкоди за клопоти, які були вам спричинені неякісним товаром та процесом його заміни.

Комментариев нет:

Отправить комментарий